Wednesday, January 30, 2008

ITTAQULLAH




















Firman Allah yang sentiasa berkumandang setiap kali khutbah

يا أيها الذين امنوا اتقو الله حق تقاته ولا تموتن الآ وانتم مسلمون
Maksudnya" Wahai orang-orang yang beriman,bertaqwalah kamu kepada Allah dengan sebenar benar taqwa, dan janganlah kamu mati melainkan dalam keadaan Islam".

Mutaakhir ini begitu banyak kejadian yang berlaku yang memerlukan kepada sistem pertahanan yang hebat.Sistem itu tidak lain dan tak bukan tentulah yang datang dari sisi pemilik alam ini , iaiatu Allah swt.Itu lah TAQWA.

Sabang hari dan ketika ada sahaja kes-kes jenayah yang berlaku, bermula dengan kes rompakan, ragut , samun,culik,perkosa, sehingalah kepada pencerobohan hak asasi manusia dan hak asasi beragama, seperti larangan bertudong,larangan memberi ceramah agama,larangan mengerjakan solat,larangan beramal dengan syiar Islam serta daalam hal makan minum, saban hari ada sahaja berita penyalahgunaan logo Halal, premis makanan yang dah luput tarikh halal,menjual makanan dan barang kegunaan harian yang tidak halal dan tidak bersih.
Contoh dalam gambar di atas: Getah pengikat rambut dari kulit babi, kasut kulit babi,dan begitu banyak barangan dan makanan yang bersumberkan babi terus bermaharajalela didalam pasaran negara kita.

Sebagai maklumat, tanda nak kenal kulit babi ialah ada tompok titik tiga !!!
tetapi dalam makanan....hati hatilah tiada tanda tersebut..

Inilah yang dikatakan fenomena yang terus berlaku seolah-olah negara ini tidak ada pengawal,atau ada tetapi bagaikan kata pepatah melayu, harapkan pagar , pagar makan padi.
Justru itu umat Islam kini mestilah berhati-hati dan berwaspada .Jadikan lah Taqwa penawar dan benteng yang paling mujarab.

No comments: